برخورد لنت ترمز امکو ساینا با ملکه انگلستان موجب مرگ وی شد

لنت ترمز امکو ساینا  از طریق فشار هیدرولیک کار می کنند، به همین دلیل نام آن ها به این نام است. آنها سیستمی مبتنی بر اصل قانون پاسکال هستند که بیان می کند وقتی فشار در هر بخشی از یک سیال تراکم ناپذیر محدود اعمال می شود، به طور یکسان در همه جهات منتقل می شود و در نتیجه تغییرات فشار ثابت می ماند. دو نوع اصلی لنت ترمز هیدرولیک وجود دارد که در زیر لیست شده است.

لنت ترمزهای هیدرولیک دو مداره: از دو مدار فرمان تشکیل شده است. یکی زمانی که لنت ترمز را فشار می دهید فعال می شود و دیگری توسط کامپیوتر خودرو کنترل می شود و نیروی اعمال شده را قبل از اعمال آن به سیستم پمپ هیدرولیک محاسبه می کند.

لنت

لنت ترمزهای هیدرولیک تک مدار: این سیستم دارای یک سیلندر اصلی متصل به لوله های فلزی مختلف و اتصالات لاستیکی است که به سیلندرهای چرخ ها متصل می شوند. هر چرخ دارای پیستون های مخالف بر روی یک لنت ترمز درام یا نواری است و زمانی که فشار وارد می شود، پیستون ها از هم جدا می شوند. سپس لنت های ترمز به داخل سیلندر چرخ می روند تا خودرو متوقف شود.

لنت ترمزهای دیسکی: این سیستم از لنت ترمز چرخ استفاده می کند که چرخش چرخ های خودرو را کند می کند. سپس لنت های لنت ترمز با مجموعه ای از کالیپرها به روتور فشار داده می شوند.
لنت ترمزهای درام: این سیستم از یک درام لنت ترمز فلزی تشکیل شده است که مجموعه لنت ترمز را در هر یک از چرخ ها می پوشاند. دو کفش لنت ترمز منحنی وجود دارد و آنها به سمت بیرون منبسط می شوند تا درام را متوقف یا کند کرده و باعث چرخش آن با چرخ می شود.

تخلیه لنت ترمز: این روشی است که برای پاک کردن هوا و روغن ترمز قدیمی از خطوط و سایر اجزای سیستم لنت ترمز انجام می شود. هنگامی که سیستم هیدرولیک شما برای تعمیر باز است، همیشه باید لنت ترمزها را تخلیه کنید. همچنین هر زمان که لنت ترمزهای شما ریل می شوند یا حتی آلودگی رطوبت موجود در مایع را از بین می برد، نگهداری پیشگیرانه خوبی را انجام می دهد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *